اسعار الاستقدام مكتب-استقدام-اثيوبيا-الفلبين-اوغندا
عروض- الاستقدام مكتب-استقدام-اثيوبيا-الفلبين-اوغندا
مكتب-استقدام-خادمات استقدام-كينيا-اوغندا-اثيوبيا

× تحذير! لا تقم بأي تحويل مالي إلا بالطرق النظامية المباشرة أو معرفة تامة بالشخص المحول إليه فقد تكون ضحية للمتلاعبين والموقع غير مسئول مطلقا عن جميع التحويلات المالية ولا يوجد مخول من الموقع لإدارة المبيعات وليس للموقع صلة بتاتا مع اي اعلان او معلن سواء طلب او عرض فالأختيار يعود لك فقط والموقع لا يتحمل أي مسئولية قانونية جراء قرارك
تواصل معنا للإعلان هنا

خادمات , عاملات

إستقدام ونقل

للأستفسار تواصل واتساب مسوق الإعلانات 0508880330

ملاحظة : الرقم خاص فقط بإعلانات العمالة المنزلية

• اخر المشاركات

• طباخات وخادمات وسائقين مصريين الان متوفرين بعد القانون الجديد

العمالة المنزلية

موضوع مغلق

قديم 06-14-2011, 05:01 PM
    اقتباس:
    المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khalodgg مشاهدة المشاركة
    المشكلة ان نسبة الشك هنا كبيرة جدا من كل الاعضاء مش عارف ليه عندنا مثل فى مصر بيقول صوابع ايدك من زى بعض
    سبحان الله
    اشكرك على رد حضرتك

انا اقول لك ليش نسبة الشك هنا كبيرة جداً

لأن أغلب مكاتب تصدير العماله للخارج اللي في القاهره بالذات مايقولوا خادمه * يقولوا(عامله

منزلية او شغاله ) وشغاله يقولوها السماسره بس

اشرح لي بالتفصيل كم بالدولار تاخذ من العامل او العامله وترخيصك فين وتراجع السفاره ازاي

قديم 06-15-2011, 10:33 AM
    اقتباس:
    المشاركة الأصلية كتبت بواسطة google مشاهدة المشاركة

معليش يامكتب القاهره بس اسعارك خياليه

من كم يوم وصل مديرة منزل جامعية براتب2200

وأثنين سائقين خبره براتب 1200 (اشتغلوا في الرياض 6 و 8 سنوات) أعمارهم 39 و 44 سنه

ومربيه عمرها 28 سنه تتحدث انجليزي+فرنسي براتب 1500

وطباختين بنت وخالتها براتب 1300 وأعمارهم 26 و 39

وبواب وسنترال في نفس الوقت براتب 1200

وعملنا عقد عمل معاهم كلهم وحسب طلب الكفيل تم إضافةالنقاط التاليه في عقودهم:

جميعهم يحصلون على اجازه سنويه شهر مدفوعة الراتب + تذكره سفر

وجميعهم يحصلون على كسوة الصيف والشتاء أو قيمتها نقداً

والجميع علاجهم على حساب الكفيل

والجميع راح يحصلون على راتب شهر في رمضان

وتكلفة استقدام كل شخص 3100 ريال سعودي بالضبط
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
    اخى العزيز انا اسف الكلام اللى بتقولو مستحيل مستحيل يكون صحيح لان دة قانون مصرى مش قانون خاص بى ممنوع اى عمالة منزلية لاى دولة فازى حضرتك بتقول اساسا الرواتب دى والكلام اللى حضرتك كاتبة اسف كله غلط بالتاكيد ممكن تكون سمعت من حد لكن الواقع مستحيل لان قانون البلد كدة يبقى ازاى هتطلع مربية او خادمة من مصر وهى ممنوعة اصلا ازاى هتاخد تصريح عمل من مصر ممكن تقولى .ارجوك بلاش تاليف وكلام مش حقيقى بالمرة
    والرواتب اللى حضرتك بتقول عليها بيحصلوها هنا يبقى ليه اساسا تسافر خارج البلاد يعنى يبقى الكلام بالعقل الطباخة هنا فى مصر بتاخد من 1500 الى 1800 مصرى يبقى تسافر علشان اى براتب حضرتك دة.
    ممكن اصدقك فى السائق والبواب وغيره دة صحيح .
    فارجوك اتقى الله اتقى الله ومتقولش كلام مش حقيقى وكل بلد اهلها ادرى بها .؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    شكرا لك وبارك الله قيك

التعديل الأخير تم بواسطة khalodgg ; 06-15-2011 الساعة 10:36 AM

قديم 06-15-2011, 10:49 PM
    اقتباس:
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
    اخى العزيز انا اسف الكلام اللى بتقولو مستحيل مستحيل يكون صحيح لان دة قانون مصرى مش قانون خاص بى ممنوع اى عمالة منزلية لاى دولة فازى حضرتك بتقول اساسا الرواتب دى والكلام اللى حضرتك كاتبة اسف كله غلط بالتاكيد ممكن تكون سمعت من حد لكن الواقع مستحيل لان قانون البلد كدة يبقى ازاى هتطلع مربية او خادمة من مصر وهى ممنوعة اصلا ازاى هتاخد تصريح عمل من مصر ممكن تقولى .ارجوك بلاش تاليف وكلام مش حقيقى بالمرة
    والرواتب اللى حضرتك بتقول عليها بيحصلوها هنا يبقى ليه اساسا تسافر خارج البلاد يعنى يبقى الكلام بالعقل الطباخة هنا فى مصر بتاخد من 1500 الى 1800 مصرى يبقى تسافر علشان اى براتب حضرتك دة.
    ممكن اصدقك فى السائق والبواب وغيره دة صحيح .
    فارجوك اتقى الله اتقى الله ومتقولش كلام مش حقيقى وكل بلد اهلها ادرى بها .؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    شكرا لك وبارك الله قيك
    ايه اللي اتقي الله اتقى الله ؟؟؟

انت حتشتغلي ناصح ياكذاب ؟؟

يعني وقفت على الطباخه بس؟؟ ايه رأيك انا كان عندي طباخه في مصر أديها 700 جنيه في الشهر

جاي عاوز تنصب على الناس هنا؟؟ ولا عاوز تستغل احداث الثوره وتشفط فلوس من الغلابى اللي عاوزين يسافروا برا ياكلوا عيش ؟؟؟

جاي هنا تعرض خدمات بس بإيميل على الياهو وتقولي (متخصيصون فى العمالة المصرية بانواعها my2014@yahoo.com عمولة الموقع على العميل )؟؟

حتى كلمة متخصصون مش عارف تنطقها..

اسمع ياغبي.. العمالة اللي وصلوا واللي أنا قلت تكلفتهم وأعمارهم ورواتبهم.. وصلوا وأستلموا الشغل.. واي شخص في الرياض بإمكانه الاتصال بي ويشوف بنفسه..
    مايحتاج اثبت لك الكلام هذا وانت جالس في كشك سجاير ومعاك ايميل وتقولي اتقي الله ومتخصيصون فى العمالة المصرية.. كلامك هاذا مايلزمني عارف ليه ؟

لأني جلست في القاهره وعملت في السفاره 5 سنوات وأعرف أنظمة بلدكم احسن منك

وعاوز نتكلم رسمي ؟؟

تفضل قولي رقم ترخيصكم كم ؟ وعنوان مكتبكم فين ؟ وأرقام الهاتف والفاكس كم ؟
    وكم تدفعوا بالدولار للقنصليه السعوديه؟

ابقولك على نصيحه... عاوز تنصب انصب على حد ثاني مش هنا

تفضل انا كفيت كلام معاك في قانونك اللي مش باين له ملامح

قديم 06-16-2011, 10:37 AM
    اقتباس:
    المشاركة الأصلية كتبت بواسطة google مشاهدة المشاركة

ايه اللي اتقي الله اتقى الله ؟؟؟

انت حتشتغلي ناصح ياكذاب ؟؟

يعني وقفت على الطباخه بس؟؟ ايه رأيك انا كان عندي طباخه في مصر أديها 700 جنيه في الشهر

جاي عاوز تنصب على الناس هنا؟؟ ولا عاوز تستغل احداث الثوره وتشفط فلوس من الغلابى اللي عاوزين يسافروا برا ياكلوا عيش ؟؟؟

جاي هنا تعرض خدمات بس بإيميل على الياهو وتقولي (متخصيصون فى العمالة المصرية بانواعها my2014@yahoo.com عمولة الموقع على العميل )؟؟

حتى كلمة متخصصون مش عارف تنطقها..

اسمع ياغبي.. العمالة اللي وصلوا واللي أنا قلت تكلفتهم وأعمارهم ورواتبهم.. وصلوا وأستلموا الشغل.. واي شخص في الرياض بإمكانه الاتصال بي ويشوف بنفسه..
    مايحتاج اثبت لك الكلام هذا وانت جالس في كشك سجاير ومعاك ايميل وتقولي اتقي الله ومتخصيصون فى العمالة المصرية.. كلامك هاذا مايلزمني عارف ليه ؟

لأني جلست في القاهره وعملت في السفاره 5 سنوات وأعرف أنظمة بلدكم احسن منك

وعاوز نتكلم رسمي ؟؟

تفضل قولي رقم ترخيصكم كم ؟ وعنوان مكتبكم فين ؟ وأرقام الهاتف والفاكس كم ؟
    وكم تدفعوا بالدولار للقنصليه السعوديه؟

ابقولك على نصيحه... عاوز تنصب انصب على حد ثاني مش هنا

تفضل انا كفيت كلام معاك في قانونك اللي مش باين له ملامح
    باختصار شديد على كلامك انت قليل الادب ومش محترم وعمرك ما عرفت الادب فى حياتك وارجوا حذف الموضوع بسبب قليل الادب المغرور بطلوا بقا غرور مافيش فايدة بدو بدو بدو عمرك ماتعرف ادب الحوار لانك مش محترم اصلا

قديم 06-16-2011, 10:41 AM
    اقتباس:
    باختصار شديد على كلامك انت قليل الادب ومش محترم وعمرك ما عرفت الادب فى حياتك وارجوا حذف الموضوع بسبب قليل الادب المغرور بطلوا بقا غرور مافيش فايدة بدو بدو بدو عمرك ماتعرف ادب الحوار لانك مش محترم اصلا
    نسيت اضيف رد تانى انت قذر ومبتشتغلش قانونى يعنى حرامى ونصاب

قديم 06-16-2011, 10:47 AM
    تم غلق الموضوع بسبب السيد ابو الذكاء النصاب

قديم 06-16-2011, 11:02 AM
    استغفر الله العظيم
    انا اسف يااخى على ردى ارجوا ان تتقبل اسفى ولى طلب بسيط عدم قذف الناس بدون دليل على كلامك وبدون وجه حق وارجوا من الادارة غلق الموضوع نهائيا

موضوع مغلق